Gaz do diesla – czy warto?

Gaz do diesla – czy warto?

Używanie paliwa gazowego w jednostkach diesla zostało w ostatnim dziesięcioleciu praktyką szeroko rozpowszechnioną, a jednak nadal budzącą obawy u pewnej grupy użytkowników aut. Lęki te pozostają zresztą uzasadnione, jako że instalacje gazowe działają w konkretnych grupach samochodów ze zmiennym powodzeniem.

Paliwo gazowe w dieslu – wady i zalety

Gaz do diesla już od dawna zdaje się być ciekawą opcją dla ludzi, mających dosyć nieustannego podnoszenia opłat za ropę. Paliwo gazowe przedstawia się jako surowiec tańszy, wydajniejszy i przyjazny dla środowiska. Mimo to, choćby minimalna znajomość zagadnienia podpowie nam, że w przypadku osobówek paliwo LPG zacznie się zwracać tylko wyłącznie w odniesieniu do dużego przebiegu. Stanowi to gwarancję, iż pierwotne nakłady wydatki zwrócą się użytkownikowi dość sprawnie.

Skąd jednakże te wydatki się biorą? Przede wszystkim z przymusu montażu adekwatnego sprzętu. W jego skład wchodzi jednostka sterująca, grupa czujników, szereg wtryskiwaczy oraz zbiornik LPG. Ważne są przede wszystkim czujniki, bo to dokładnie dzięki nim zbiera się informacje w rodzaju warunków cieplnych pracy systemu, jego obciążenia, jak również objętości używanego paliwa.

Trzeba zaakcentować, że gaz do diesla z Elpigaz instalować można w paru wariantach. Przede wszystkim – mono fuel – wykorzystuje gaz płynny jako jedyne źródło paliwa w aucie. Drugi – dual fuel stawia na mieszane paliwo w układzie 70 proc. LPG oraz 30% oleju napędowego. Natomiast ostatnia opcja, a więc system diesel gaz, odwraca te wartości, dopuszczając najwyżej 30 proc. LPG w składzie paliwa.

Warto zaakcentować, iż paliwo gazowe w silniku wysokoprężnym instalować można w paru wariantach. Po pierwsze – mono fuel – użytkuje LPG w charakterze jedynego źródła zasilania w aucie. Kolejny – system dwupaliwowy stawia na mieszane paliwo w układzie 70 proc. gazu i 30% ropy. Natomiast ostatnia opcja, czyli system diesel gaz, odwraca owe wartości, zezwalając na maksymalnie 30 proc. gazu w zawartości paliwa.