Od kilku lat możemy obserwować systematyczne podwyżki cen lokali w Trójmieście. W 2021 roku było dokładnie tak samo, a ceny nieruchomości ponownie ustaliły nowe granice. Godnym uwagi jest fakt, że był to rok, w którym odnotowano także wzrost ilości nowych nieruchomości oddanych do użytku. Pomimo tego ceny poszybowały mocno do góry. Nie zraziło to mimo wszystko kupujących, jako że w ubiegłym roku odnotowano większą sprzedaż mieszkań.
Nie sposób ukryć, że w 2021 roku ceny mieszkań zarazem na rynku pierwotnym, a także wtórnym, poszły do góry. Przeciętna cen mieszkań uzyskała kolejny rekord. Poświadcza to także raport Narodowego Banku Polskiego, który to tworzony jest w oparciu o dane od pośredników mieszkaniowych oraz deweloperów. Wyczytać można z nich, że gdy porównamy trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku możemy zanotować podwyżki cen nieruchomości w Gdańsku o nieco ponad 10 procent.
Trójmiasto wiedzie prym na tle kraju, choć w innych dużych miastach także można zaobserwować podwyżki cen, co jest spowodowane między innymi inflacją czy wzrostem stóp procentowych. Bez wątpienia inflacja odnosi się do wszystkich miast w Polsce, jednakże oprócz Trójmiasta podwyżki cen nie są aż tak radykalne.
Wzrost cen nieruchomości w 2021 roku dotyczy zarówno rynku pierwotnego, jak i wtórnego, przy czym Nie sposób ukryć, że w tym roku w górę szczególnie poszły ceny nieruchomości nowych.
Obecnie trwa polowanie na dobre nieruchomości. Trwa ono nie tylko na rynku premium. Nieruchomości o powierzchni 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym są bardzo przesortowane, małe lokale na wynajem również. Mieszkanie ciężko wyszukać, gdyż mieszkania zostają sprzedane niezwykle szybko. Jeśli oferta została dobrze skonstruowana, czas sprzedaży bywa nie dłuższy niż dwa-trzy tygodnie. Dodatkowo otoczenie trójmiejskich agentów zorganizowało współpracę między biurami, w związku z czym wiele ofert wcale nie pokazuje się na portalach, bo klient zostaje znaleziony, jeszcze zanim zostanie przygotowane ogłoszenie.
W ubiegłym roku, po odczuciach związanych z głębokim lockdownem, z propozycji sprzedaży szybko znikały domy. Wiele ludzi zamkniętych w mieszkaniach szybko spełniło swoje marzenie o większej powierzchni oraz wolnym od wirusa ogródku. Niezmiennie wysoka jest w Trójmieście także sprzedaż bardzo dobrze umiejscowionych apartamentów, które w trakcie epidemicznych utrudnień w poruszaniu się po świecie pełnią rolę tzw. second home, a dodatkowo są niezłą inwestycja kapitału.
Bardzo duże wymagania klientów w stosunku do firm budowlanych w Gdańsku
Firmy budowlane w Gdańsku działają w środowisku bardzo dużej konkurencji. Każdego dnia zmagają się z walką nie tylko o wartościowe kontrakty, ale także muszą zmagać się z nagminnym zjawiskiem podbierania wartościowych pracowników. Ponieważ reputacja jest w ich wypadku niesamowicie istotna, coraz wyraźniej dostrzegają wymóg kształtowania stosownego wizerunku i pokazywania konkurencyjnych korzyści. Firma budowlana w Gdańsku chcąca utrzymywać się na dość konkurencyjnym rynku i pozyskiwać nowych inwestorów, powinna ciągle obserwować konkurencję. Musi pogłębiać wiedzę, wysnuwać wnioski oraz przekuwać je na konkretne działania, mające na celu rozwój działalności. Musi również radzić sobie z problemami charakterystycznymi dla tej branży. Działalność budowlana zawiera się w wielu dziedzinach. Inwestując w nowsze maszyny oraz urządzenia, można poszerzyć swoją ofertę i oferować jeszcze bardziej rozbudowane i całościowe usługi. Da to możliwość dotarcia do szerszego grona potencjalnych klientów. Zarówno zmiana maszyn na bardziej zaawansowane, oraz zakup zupełnie nowych maszyn związane jest z zaangażowaniem dużego kapitału, jeżeli jednak chcemy rozbudowywać firmę budowaną niezbędne jest poszerzanie dostępnych usług. {Udzielanie|Świadczenie| całościowych usług daje szanse na otrzymywanie zyskownych zamówień, co w kolejności przekłada się na zdecydowanie wyższe zyski.
Mnogość firm budowlanych w Gdańsku nakłania do inwestowania w rozwój działalności. Warto przyłożyć wagę do jakości obsługi klienta, a okres zimowy, w trakcie którego zamówień jest mniej, lepiej jest poświęcić na rozwój odbioru działalności i działania promocyjne.